Mer flexibel amning

Har de senaste dagarna tänkt på hur mycket enklare och mer flexibel amningen har blivit. Dels har jag och Lovisa lärt känna varandra mer, vi har finslipat tekniken och lärt oss vad som fungerar. Lovisa har också blivit starkare och har lättare för att både hjälpa till och acceptera lite sämre ställningar. Att amningsnappen kunnat tas bort att ett stort lyft! Min kropp verkar också ha anpassat sig, det är inte längre så honkigt om man ammar på höger sida två gånger i rad eller om taget blir lite knasigt då och då. Inga mjölkstockningar och inga sår! Ett och annat sugmärke vid sidan om har jag däremot vaknat med, ingen av oss verkar märka någon skillnad vissa nätter :p

I början av amningen så tänkte jag att det var "det bästa för Lovisa" och "det skulle vara så". Sedan var det såklart skönt med ett knep som fick henne lugn och nöjd också! Men den senaste tiden tycker jag verkligen att fördelarna märks i vardagen. Vi ammar utan att tänka på det, maten är med oss vart vi än går och både jag och Lovisa tycker att det är urmysigt!

Och vi som har fullt sjå med att komma ihåg en extra blöja när ska iväg ska nog vara väldigt tacksamma för att maten alltid finns tillgänglig :p Det skulle annars bli många ledsna miner för glömt mellanmål på t.ex. Maxi, Öppnis, stan eller på promenader... Planering är inte vår grej, amning däremot verkar vara vår grej! :)

Kommentarer
Postat av: Jennie E

Ja visst är det bekvämt med amning... vem var det egentligen som kom på att barn skulle äta vanlig mat innan de fyller ett?! Skämt åsido, vi ger smakportioner och visst är det enkelt att bara ta undan lite av den egna maten innan kryddning. Men så länge man har amningen behöver man inte oroa sig för näringsinnehåll och tillräckliga mängder mat, jag vet att han får i sig det han behöver ändå - så skönt!

2011-12-30 @ 19:26:20
URL: http://www.hallplatshaggvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0