Gravidyoga



Nu har jag äntligen hittat, och anmält mig till, gravidyoga i Kalmar. På Yogainstitutet den 10e mars kommer jag förhoppningsvis njuta och svettas med andra gravida i mjukiskläder, mycket trevligt! Så här står det på deras hemsida om kursen:

Gravidyoga
7 gånger  1100 kronor
Torsdagar: 16.30 - 17.45
Grupp 2:  10 mars

Nytt för terminen är att partnern är välkommen vid kursens sista yogatillfälle så att ni kan träna andningsteknikerna tillsammans.

Att tillsammans med andra gravida kvinnor få tid att fokusera på barnet som växer inuti magen och få tid för avkoppling är något alla gravida kvinnor skulle unna sig.
Gravidyogan inom kundaliniyogan är speciellt framtagna yogapass för den gravida kvinnan. För dig som aldrig gjort yoga förut, inga förkunskaper krävs.
För dig som redan nu utövar yoga gå över till gravidyoga i vecka 12.
Gravidyoga har visat sig vare ett bra redskap under graviditet och förlossning.


Vi går bla igenom:
• Andningstekniker att använda under förlossningen.
• Yogapass för att förbereda och stärka kroppen under graviditet och förlossning.  
• Avslappning                  
• Tips för gravida

Kommentarer
Postat av: Ida

Oh, vad roligt!

Jag vill också komma igång med någon lättare träning. Funderar på simning.

2011-01-23 @ 10:55:35
URL: http://frandagett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0