Långsamt...

Första veckan som ensam föräldraledig snart avklarad. Att gå hemma och mysa med Älskling var helt okej men "hemmafru" är inte alls lika okej... Lovisa är hur söt som helst och jag skulle inte vilja missa att spendera tid med henne men några timmar per dag vore det väldigt skönt att få vara själv eller bland vuxna också. Jag blir så grymt frustrerad när jag inte får något gjort...Självklart kan man göra en hel del med en hand och Lovisa i knät men det inte samma sak, även om det har sin charm. Det tråkiga med om jag kunde gå iväg och jobba på kvällarna när Älskling kan passa Lovisa är ju att vi inte får någon tid tillsammans. Men det lockar ändå... I framtiden kan Lovisa säkert vara hos sin mormor några timmar då och då om jag vill jobba/plugga men just nu har hon varit så gnällig att det känns oschysst mot både henne och mamma att rodda med det. Jaja, har ju bara gått en vecka, vi kanske vänjer oss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0