Parlez-vous francais?

Två franskakurser är nu hemlånande från bibioteket :) Tänkte föra över dem till mobilen och färska upp kunskaperna lite på barnvagnspromenaderna. Även om jag inte börjat lyssna än så känner jag mig so far väldigt nöjd med ansträngningen! Parlez-vous francais? OUI, typ!

Och angående provsrumsutmaningarna kan jag meddela att även ett par jeans inhandlades idag, mycket nöjd! Sista paret på rean, sitter perfekt och blev en födelsedagspresent från mormor så för min del gratis. Kunde inte bli bättre :)

Lovisa och Älskling på stan idag. Nu har vi matchande jeans och tröja!



Dagen på stan avslutades med kinabuffé (nu är ju jeansen inhandlade så varför tänka på figuren?) och det var mumsmums! Det känns som att vi mer och mer kan börja "styra" Lovisas vanor, t.ex. vänta en halvtimme med mat utan att det blir katastrof. Hon är ju betydligt mer vaken nu så man kan leka med henne istället för att alltid erbjuda bröstet när humöret dalar. Detta underlättar när mamma ska prova kläder eller äta buffé :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0