Rutiner here we come

Älsklings första arbetsdag på 10 veckor idag, känns onekligen lite tomt hemma. Men mest synd om honom som missar en hel dag med Lois, jag tycker jag har det ganska bra hemma :) Måste erkännas att när jag är själv hemma så hinns det med ungefär lika mycket på en förmiddag som jag och Älskling åstakommer på hel en vecka... Det är sjukt hur sega vi blir när vi är lediga...

Men det inte lika lätt att mysa bort en hel dag på egen hand och jag känner lite prestationsågest att ha gjort något vettigt när han är duktig som jobbar. Sen tar ju mormor (min kombo två hus bort :p) ganska mycket tid så allt arbete syns kanske inte här hemma... Men idag inledde vi med en joggingtur till och från bastun i Kalmarsundsparken, mycket nöjd med vad jag tror var ca 4 kilometer. Kanske inte jogging absolut hela tiden men klart över förväntan. På vägen hem (då jag tänkt ta det lugnt) så började Lovisa protestera så då minnsann fanns det energi kvar till ytterligare några snabba steg. Sen har vi lagat mat hos mormor eftersom hon ska ha gäster ikväll, även städat här hemma och varit en runda i förrådet. Detta älskade och hatade förråd, vårt andra hem...
Lovisa har varit väldigt "snäll" och sovit nästan hela dagen
Men nu när man är själv hemma så blir det om möjligt ännu tydligare: bärsjal is the shit! Lovisa sover, sover och sover. Man kan till och med bära flyttlådor med henne i sjalen :) Men effektiv som jag planerade att vara så är det nog dags att ta tag i strykhögen nu...

Kommentarer
Postat av: Älskling

Den sträckan är ungefär 3,6km.. Bra jobbat!

2011-07-18 @ 14:40:01
Postat av: My

sv: ja, den är riktigt bra faktiskt :)

2011-07-18 @ 17:03:11
URL: http://unwake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0