Barnsäkra eller öva?

Funderade igår på vilken approach man skulle ha till barnsäkerhet. Barnsäkra upp över öronen så att man kan ta det lugnt när man är hemma? Eller barnsäkra väldigt lite och istället öva och passa hela tiden?

Jag antar att det där kommer att komma naturligt och det känns som att vi kommer barnsäkra så lite som möjligt (förberedelse är inte vår grej :p). Visst kommer det bli mycket pass i början men för det första så måste man ju hålla koll hur barnsäkrat det än är och för det andra vill jag att Lovisa ska vara välkommen i andras möblerade rum utan stress. Dvs. jag vill att både jag, Älskling och Lovisa ska ha rutin på hur man beter sig utan att förstöra så att det inte känns påfrestande att bli bortjuden.

Lovisa vet i alla fall hur hon håller oss på tårna! Igår visade hon t.ex. att hon nu kan klättra ur sin liggvagn :p Självklart var det ingen fara, vi stod precis bredvid. Men det blir allt färre ställe där hon är "lämningsbar". Och värre blir det :p

Kommentarer
Postat av: Frida - mamma till Liam

Vi har inte barnsäkrat någonting. Men nu måste vi köpa en grind till trappen för den är typ de roligaste som finns att leka med. Men jag tycker att det har gått jätte bra att inte barnsäkra något.

2011-11-21 @ 19:38:30
URL: http://frudrutt.devote.se
Postat av: Familjen Toad

Vi har inte barnsäkrat alls. Det blir lite rännande, men det tar jag gärna. :)

2011-11-22 @ 21:06:07
URL: http://audhumble.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0