Föräldraträff och boktips

Idag var det dags för den tredje, och sista, föräldraträffen med vår BVC-sköterska. Dagens tema var hur man förebygger olycksfall samt ett besök från vuxenskolan ang. bokcirklar.

Olycksfallsinformationen var vettig, men vi visste nog redan det som sas. Se upp för fallolyckor, säkra hemma, drick inte alkohol osv. Senast vi var på BVC anmälde jag mig också till Röda Korsets utbildning i första hjälpen för småttisar. Det skulle vara 2 träffar á ca 3 timmar och sägs vara väldigt innehållsrik och praktisk. Förhoppningsvis kan även Älskling gå kursen men då får Lovisa vara med mormor, de små fick inte närvara.

I kalendern är nu också föreläsningar med distriktsläkare, talpedagog och tandsköterska inbokade. Alla ges på Öppna Förskolan i Oxhagen och är kostnadsfria.

Informationen från vuxenskolan tyckte jag var bra och jag hade gärna deltagit i en bokcirkel. Tyvärr var inte resten av föräldragruppen intresserade så jag mailade vuxenskolan när vi kom hem och frågade om man inte kan hoppa i någon annan grupp. De böcker som lät intressanta, baserat på presentationen, var "I huvudet på din bebis", "Trotsboken", "Mindfullnes för föräldrar" samt "Fem ggr mer kärlek". Lars bok "Växa - men inte lyda" fanns också med på boklistan men eftersom den redan är studerade från topp till tå (och mycket uppskattad!) så kändes det som att en annan bok kan få ta plats i bokcirkeln.
Lovisa var pigg som sjutton på Öppnis och la in en rejäl charmväxel. Tyvärr blev bilderna lite suddiga (dåligt ljus och fel objektiv) men det syns i alla fall att det är en fartfull tjej vi har fått!

Släpp mig, jag kan visst gå!

In action

Leka snällt ;)

Jag är fascinerad över hur så små barn kommunicerar och interagerar med varandra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0