Kundmöte och tjejkväll

Snart är det dags för privatträning med en kund, ett jättehärligt par och deras minst lika härliga hund! Eftersom Älskling har börjat jobba och Lovisa somnat i sjalen så blir det även hennes första kundmöte. Tidigare har hon ju följt med på utbildningar men aldrig till mina egna kunder. Så länge man promenerar med henne i sjalen så sover hon gott och jag tror inte hon kommer att störa.

Efter träningen är det tjejkväll hemma hos mamma, många generationer som samlas :) Lovisa, jag, mamma, mormor, mammas kusin samt hennes mamma ska äta middag ihop. Hur trevligt som helst!

Dressed for success!

Kommentarer
Postat av: Elin Gabriella - Mops, chihuahua och en liten prins i magen

Vad bra att det fungerar så fint med sjalen :)



Kram!

2011-10-17 @ 17:09:12
URL: http://elingabriella.se
Postat av: Hanna

Tusen tack för det långa svaret! :)



Det känns verkligen otroligt skoj att ha hittat din blogg, och jag blir ständigt förvånad över likheter med mitt eget liv/det liv jag tänkt mig. Haha. Hur många "smågrejer som helst", som jag nu lagt märke till.



Jag och min fästman planerar också för att bygga eget hus så småningom, då vi har så himla många "krav" på hur vi vill ha det. Jag är extremt mycket för att hus ska vara i "äldre bondstil" då jag verkligen inte vill bo i en modern skolåda. Usch nej! Ett hus i trä, som verkligen känns gediget, ljust och personligt känns mycket mer som "mig". Dessutom är min fästman en sann teknikfantast, och har (precis som jag läste att ni hade) planer på "fiffiga lösningar", teknikcentral, inbyggda saker osv. Och dessutom måste det ju vara välplanerat, så det håller genom alla tider (och moden), och är energisnålt! Det känns så skoj att följa ert husplanerande när önskemålen känns väldigt lika våra! :)



Dessutom har vi haft funderingar på att skaffa hund, då jag är uppvuxen med på gård med alla möjliga djur (häst, får, hund, katt, hamster.. osv.) Haha. Känns synnerligen tomt att bo helt UTAN djur, och min man älskar djur nästan lika mycket som jag. Men som jag förstod det bor ni nu i en relativt liten lägenhet? Inne i stan? Hur löser ni allt med hundar osv.? Vore kul att höra hur ni tänker, då vi själva tyckt det känns lite tråkigt när djuren inte få så mycket yta att röra sig på (vi har en tvåa på 50kvm just nu, men letar större för att ha under studieperioden), även om man går flera promenader om dagen.



Jag tycker även det är sååå roligt att höra hur du gör med veterinärstudier osv. Jag själv har nog alltid haft som dröm att jobba inom det yrket, om än som egenföretagare och kombinera det med rehabiliteringscenter. Men betygen räcker bara NÄSTAN till, vilket inte räcker långt med den utbildningen tyvärr. Jag har övervägt många andra utbildningar också, eftersom chansen att komma in i Uppsala utan högsta betyg i allt är obefintlig. Men det är skoj att höra om dina HP-planer osv. Inspirerande! :)



Vad glad jag blir att höra om folk som faktiskt UPPSKATTAR att ha barn under studietiden! Vi har själva funderat mycket på det, och jag tror också att det har många fördelar, så länge som man KLARAR ekonomin. :) Men med alla dagens fördomar är det lätt att tappa modet ibland, även om jag inte är den som brukar påverkas i första taget. :P Hur som helst blir jag väldigt glad att höra personer som är "mitt i smeten" och anser att det fungerar väldigt bra. :)



Det ska bli ett sant nöje att följa er resa i livet! Stort lycka till! :D

2011-10-18 @ 15:24:42
URL: http://hannablog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0