Lovisa och tåget

När mamma var liten hade hon ett stort leksakståg i tyg, när jag var liten fick jag också leka med det och när mormor flyttade från huset i Nybro så flyttade tåget in i min källare (tåget och tusen andra saker...).

Häromdagen var jag nere i källaren, också kallat vårt andra hem, för att rota fram lite större kläder till Lovisa. Hon växer i raketfart och vi har redan börjat nosa på storlek 74... Väl där tänkte jag att kanske, kanske börjar det bli dags för lite leksaker? Några babysaker har vi inte direkt där nere utan mer dockor och annat för lite äldre barn. Men det där tåget? När jag kom upp till lägenheten var jag tvungen att ursäkta mig lite när jag, än en gång, kom upp med ett lass från källaren. "Jag veeet att hon säkert är för liten, men vi kan ju testa i alla fall?". Älskling sa "självklart" med munnen och "jag accepterar din tokighet" med kroppsspråket :p

Men tåget vråldiggas av lilltjejen! För liten, ye right ;) Hon roade sig en hel timme med det igår och eftersom hon fick leka i dubbelsängen, utan risk för att slå sig, kunde hon kasta sig både hit och dit. Att Lovisa sitter stadigt utan stöd har hon bevisat om och om igen de senaste dagarna, hon kan sitta själv med sina leksaker väldigt länge utan att se ostadig ut. Men igår drog hon sig upp till stående med hjälp av tåget! Gissa om kameran smattrade för fullt... Självklart trillade hon på en halv sekund (och kiknade av skratt när hon damp i sängen :p) men hon ställde sig! Flera gånger! Helhäftigt och skrämmande! :)

Försökte sålla bland alla bilder... Sådant brukar ju gå sådär, och så gick det även denna gång :p


Kommentarer
Postat av: felicia - 19 år och mamma

åh vilken goding! hur gammal är hon?

2011-10-11 @ 22:19:14
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0