Vardagen

Här hemma förbereder vi oss för en tidig kväll och morgondagens arbete. Älskling har njutit av fyra veckors ledighet med mig och Lovisa men nu är det dags för honom att jobba en period igen, den här gången i fem veckor. Den längsta perioden sedan Lovisa föddes... Sedan blir det varannan vecka fram till jul/nyår.

Älskling har många gånger sagt "tänk vad konstigt det blir när både du och jag arbetar som vanliga människor, 8-17 med fyra veckors semester/år..." men frågan är om vi någonsin kommer göra det? För mig känns det traditionella livet som en tvångströja och jag tror även Älskling uppskattar flexibiliteten vi har nu. Ska vi ha det där drömhuset i Uppsala måste det såklart finansieras, det förstår jag också. Jag bara hoppas att det inte blir på bekostnad av tid med familjen. Jag lever ju i tron om att många bara blivit grundlurade när det kommer till hur livet "måste" vara :p Kanske spricker även den bubblan snart? Det visar sig väl i framtiden, men just nu njuter jag av all tid med familjen!

Om man ska se morgondagen ur ett positivt perspektiv så ska det bli jätteskönt med lite rutiner igen! Jag och Älskling är verkligen inte bra på kombinationen ledighet och röja undan tråkiga måsten... Så imorgon är min to-do-list lång och det känns väldigt bra. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0