Hemma igen

Nu har vi kommit hem från Stockholm efter en givande och mysig helg. För att komma ikapp på bloggen så börjar jag med fredagen, har bilder så det räcker till inlägg i flera veckor...

Vi kom i alla fall iväg från Kalmar endast 15 minuter efter planerad tid, ganska fantastiskt för att vara oss. Lovisa sov hela vägen upp till Söderköping där vi mellanlandade på Jofotex (sybutik). Måste säga att våra bilfärder har blivit helt underbara jämfört med hur de var första tiden med Lollan. Dels har hon lättare för att somna i bilen nu men hon kan också roa sig mycket längre när hon är vaken, riktigt skönt!

På Jofotex hittade jag nästan allt det jag ville ha. Jag hade önskat mig ljusgrönt konstläder till selarna men det blev istället ljustgrön bävernylon till Clara och Eros, samt svart konstläder för att prova på en sådan sele också. Om symaskinen och jag blir kompisar kan nog Jofotex bli ett välbesökt stopp för min del, väldigt välsorterat.

Väl hemma hos svärfar blev det såklart Frejabus för hela familjen :) Eller ja, Clara och Eros hade fullt sjå med att skydda Lovisa från nykomlingen men vi tog en promenad så alla fick gå av sig lite. Lovisa var ju tvungen att visa sin farfar att hon numera kan gå också! Älskling plockade ihop datorn som vi skulle avlämna och sedan avslutade vi med smaskig thaimat. Jag åt wok med hot chili och ingefära = hot hot och väldigt gott! Saknar ett riktigt bra thaiställe i Kalmar så detta var välkommet.

Inspekterar lampsladden hemma hos farfar
Lovisa och "faster Freja"
Två busungar på väg ut
Härligt att få promenera i det fina vädret
Hela flocken smått :p
Hyfsat organiserat kaos
Farfar och Freja busar
Världens bästa frisbee
Fullt fokus
Och ett rejält hopp
Lovisa undersöker farfars fjärrkontroll

En liten assistent

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0