Sova middag är fina grejer

Nu har jag precis klivit upp efter en skön och välförtjänt middagslur med Lovisa, hon sover vidare så jag får äta min sena lunch ifred :p

Dagen började i Nybro där Dog Performance hade privatträning, jättetrevlig kund och värsta tänkbara väder kan man väl sammanfatta förmiddagen med. När jag kom hem var jag skönt nöjd men blöt in till underkläderna, mysigt....

Morgontrött som jag är skippade jag frukost till förmån för att få "lulla runt" på morgonen. Bussen hem från Nybro missade jag med typ fyra minuter så då blev det en timmes rundvandring i metropolen innan nästa avgång. Hittade en jättefin barnbutik som "tack och lov" inte hade de gulligaste plaggen i rätt storlek. Men annars fanns favoritmärkena där så jag får nog börja övervaka deras webbutik, www.lillapirat.se. När jag väl hämtade barn och hundar hemma hos mormor var jag minst sagt vrålhungrig! Så där hungrig så att suget har bytts ut mot huvudvärk och äckelkänsla. Men både Lovisa och mamma hade haft det trevligt. De hade också haft äran att få en promenad i ösregnet och hade avslutat med lite fika hemma hos mormor. Lovisa hade som vanligt avböjt mat och somnade som en stock efter lite amning :)

Under tiden som vi varit iväg på äventyr så har vicevärden bytt ut vår brandvarnare, mycket smidigt med huvudnyckel. 37 kvm är alldeles för lite utrymme för två vaktande hundar, en bebis, en vuxen och en vicevärd på stege, utan tvekan. Som jag längtar efter hus! Om vi har lite flyt så kan vi kanske snart få visning av ett hus vi är intresserade av, håller tummarna.

Egentligen var planen att ta en långpromenad och fortsätta mingla lite med Dog Performance. Men eftersom det inte tvunget måste göras idag så avstår jag faktiskt. Jag kunde inte sova en blund inatt och regnet öser fortfarande ner, jag är grymt opepp med andra ord. Älskling lovade att göra västerbottenpaj när han kom hem om jag bara köpte lite smör men jag vette katten... Det låter enkelt men samtidigt tar det ju i alla fall fem minuter bort till söndercentrum... Jag avvaktar ett tag till och snoozar. Hoppas peppheten anfaller snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0