Vardagslydnaden startad

Ikväll körde vi igång med vardagslydnaden, vilket härligt gäng!

Jag tycker att det är så lyxigt att få arbeta med min hobby och mer än gärna jobba över bara för mysighetsfaktorn. Dels är ju hundarna i sig ett väldigt roligt arbete men jag känner också att jag har haft "turen" att få kunder som jag verkligen klickar med. Anledningen till hartassarna kring turen är för att jag egentligen tror att företaget är ganska bra riktat till de som passar mig personligen. Det verkar som att positiva träningsmetoder lockar till sig positiva människor, underbart att arbeta med!

På ett sätt skulle det kanske vara bra att nå ut till en bredare publik, det hade känts bra att få upp även åsiktsmotståndarnas ögon för att bestraffningsmetoder inte behövs. Samtidigt känner jag att det blir en så härlig harmoni på kurserna när deltagarna har samma grundinställning, och jag som fortfarande varvar arbete med att ha Lovisa hemma på heltid känner att arbetet gärna får fortsätta ha sin mysighetsfaktor ett tag till. Om ett par månader är vi kanske redo att erövra hela världen ;)

Någon övar hundspråk tidigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0