8 månader

Har helt glömt att uppdatera bloggen med vår 8-månaderskontroll. Det var den 28/2 men det är ju inte så många dagar sedan. Till att börja med kunde vi konstatera att hon var 70cm lång och vägde ca 8,5kg, exakt på kurvan. Enligt BVC-sköterskan hade hon redan klarat av kriterierna för 10-månaderskontrollen rent utvecklingsmässigt, bortsett från att hon inte kan klappa händerna än, så det var väl kanske bra. Känns lite konstigt att bedöma henne på det sättet, men självklart känns det tryggt om de inte uttrycker oro för hennes utveckling heller. Vi har ett aktivt barn, minst sagt :p 

Sköterskan tyckte också att vi skulle öka hennes intag av "riktig mat" och trappa ner på amningen lite, "särskilt eftersom hon är så aktiv". På den punkten känner jag mig så trygg i att vi gör rätt i alla fall och kommer fortsätta introducera mat i Lovisas egna takt. Självklart känns det då ännu bättre att hon går upp i vikt och utvecklas så bra, men överlag tror jag att amningen ger fullgod näring och att matintroduktion som inte är påtvingad ger bättre matvanor i framtiden. Lovisa verkar må bra i alla fall, och jag med :)

Kommentarer
Postat av: Jennie E

Vilken tur att du är så trygg i dig själv! Så dumt att inte se amningen som fullgod.... och det ska komma från "proffsen"... jag tycker hon ser alldeles fantastiskt fin ut, som en mycket välmående och trygg liten bebis!

2012-02-09 @ 18:21:51
URL: http://www.hallplatshaggvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0