Ett litet äventyr

Igår så hade vi Ture och för att Älskling ska slippa skjutsa fram och tillbaka hela tiden bestämde sig den här körkortslösa hurtbullen att en promenad till stallet vore toppen för mig, Lovisa och hundarna! Enligt google så är det 6,3 kilometer så det var ju inte så farligt. Skulle ta 1 timme och 17 minuter och då är jag ganska nöjd med min tid på 1 timme och 22 minuter i snöstorm med två hundar och barnvagn :)

Jag tog upp resevagnen som vi hade på Mallorca och bestämde att den också får bli vår stallvagn (vill inte att vår fina vita ska lukta häst...). Helt plötsligt var den där medföljande vinteråkpåsen som vi fnissade lite åt inte så dum att ha! På grusade vägar så skramlade vagnen lite, och jag kan inte sluta sparka på bromsen i tid och otid, men bortsett från det var den toppen! Egentligen är Lovisa lite för liten för att åka framåt (på Mallis kunde hon ligga mot oss men det är hon får lång för nu) men hon somnade så fort vi kom ut och vaknade fem minuter innan vi kom fram, ingen skada skedd alltså.

Vad som flög i Clara och Eros vet jag inte men de gick fot hela promenaden och brydde sig inte om varken hundar eller cyklister?!

Innan vi gav oss iväg tänkte jag själv att jag nog var lite tokig och packade vagnen som om vi gav oss ut i krig. Matsäck, vattenflaska, ombyte, leksaker, hundgodis, filt, fulladdad mobil osv... OM vi typ skulle bli tvungna att slå läger halvvägs och försöka överleva tills Älskling kom hem från jobbet och kunde hämta upp oss. Men nu när äventyret är över så kan jag konstatera att det gick galant och att jag gärna gör om det! Bra motion för både mig och hundarna och Lovisa klagade inte ett dugg :)
Lollan dubbelkollar så att vagnen fortfarande håller :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0