Härliga diskussioner på FB

De senaste dagarna har jag hittat till "Hemmaföräldrar" och "Nära Föräldrar" på FB, två grupper vars medlemmar känns nära mig i tankar och frågeställningar. 
 
Tidigare har jag inte haft så stor koll på vad medlemsgrupper på FB innebär, men nu har jag lärt mig. Yay för teknikens under! Det känns riktigt skönt att få ställa frågor och diskutera med likasinnade. I vanliga fall om man ställer en fråga om unschooling eller val av sjal så finns det ingen förstår vad man menar, än mindre ger ett vettigt svar. Det är också ganska skönt att hitta ett sammanhang där man inte känner sig så udda :) Internet må vara asocialt på ett sätt, men det öppnar också upp för kontakter och sällskap!
 
Självklart delar man inte syn på allt, men när man känner att basen är ungefär densamma så är det lättare att diskutera små nyanser och komma djupare än när man lever på olika planeter åsiktsmässigt. Det känns bra att kunna ställa frågor utan att behöva försvara de val som en del uppfattar som utanför normen eller stötande. 
 
Sen är det också riktigt häftigt att inspireras av dem som vågar ta sina val ett steg längre än vad vi gör! Det finns en del saker som jag kan tycka är klokt och vettigt, men som inte är värt besväret i vår vardag. Då är det mysigt att läsa om andra som tar det steget, smittas lite av entusiasmen och försöka hitta vägar till en light-variant. 
 
Nix, bilderna har inget med inlägget att göra (kommer från en promenad i Läckeby igår) men det såg så tomt ut utan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0