Nattugglan

Igår kom jag i säng 02.30 och den här natten verkar vara inne på samma spår... Ingen hit för dagshumöret kan jag säga eftersom klockan lik förbaskat ringer 08... Och ja, jag vet att 08 är ganska lyxigt när man har en ettåring hemma (och Älskling är på jobbet 07) men somnar man på morgonen blir det ju ändå ont om timmar. 
 
Ikväll har jag i alla fall en "giltig" ursäkt för att sitta uppe, två större inlämningsuppgifter i företagsekonomi som hade deadline idag 23.59 och som heeela tiden skjutits upp på framtiden. Men nu är det gjort! 23.43 klickade jag på "Skicka" och nu är det semester i nästan två veckor innan nästa inlämning.
 
Mest irriterande när det kommer till den låga prioriteringen är att det faktiskt är riktigt intressant! Ikväll kom jag till exempel underfund med att några böcker om industrialiseringen hade varit spännande att låna hem! Vem hade kunnat ana? Men med tanke på att böckerna till juristutbildningen betas av lååååångsamt så lär jag väl ha glömt bort mitt tillfälliga historiaintresse nästa gång jag besöker biblioteket. Lite synd att energin inte finns tillgänglig fler timmar på dygnet, då hade hjärnkontoret fått jobba :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0