På väg mot Köpenhamn

Imorgon åker jag, Lovisa och mamma på en tripp till Köpenhamn och det ska bli ett kärt återseende!
 
SMHI utlovar solsken och en behaglig temperatur, jag är förvånadsvärt förberedd när det kommer till vart jag vill gå och vad jag vill se och lite egentid med mamma ska bli trevligt :)
 
Siktet är inställt på området Pisserenden (visst låter det mys?) som ligger centralt men ändå utanför den stora turistgatan. Här utlovas billigare second hand, loppisar och mer alternativa butiker. Dvs. något som är mer intressant än H&M och inte ruinerar plånboken. De flesta butiker ska ligga på eller omkring de tre huvudgatorna Studiestræde, Larsbjørnsstræde och Sankt Peders Stræde. So far lockar "Carmen & Fantasio" efter en sökning på google, en second hand-butik uppdelad i två. Den ena delen säljer billigt och den andra säljer dyrare lyxvarianter. 
 

 
Köpenhamn är överlag lite dyrare än Sverige, bara att beställa en juice på Café Norden och hosta upp 50 dk (för den lilla varianten) så får man in känslan. Men man måste ju inte gå på Ströget hela dagen. Just nu har vi heller inget köpbehov, bortsett från att vi önskar lite udda möbler till huset. Men dels tror jag att möbler i vår smak främst finns på loppisarna (som tyvärr endast har helgöppet) och sedan känns det inte realistiskt att jag skulle släpa hem säg en sänggavel på tåget... 
 
Men fönstershopping, umgänge och god mat slår högt det med! :)

Kommentarer
Postat av: Lovisa & Schapparna

Hejsan och tack! :-)
Ja vad roligt med en till schappe! :-D Det är inte ofta man stöter på andra schappar, men när det händer så är det ju lite extra skoj!

Jag är jätte intresserad av kantarellsökskursen! Det är ju precis i rätt trakter också då jag håller till en 30 min från Kalmar. Hittar dock inga exakta datum på kursen. Skulle behöva veta det innan jag anmäler mig. Det kanske inte är bestämt än? Är hursomhelst väldigt intresserad. :-) Behöver verkligen få instruktioner och en kick att börja träna kantarellsök på riktigt! Tror att både jag och hundarna skulle tycka jättemycket om det!

Lovisa & Schapparna

2012-07-20 @ 21:18:39
URL: http://schapparna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0