Tuffa dagar

Just nu fyller vi våra nätter med skrik, gråt, amning, vaggande och mycket frustration. Vi är med andra ord lite slitna... Det var länge sedan som jag kände mig så motiverad att sluta med amningen. Slippa ha kroppen till förfogande jämt och slippa vara den enda som duger på natten! Usch och fy känns det som för tillfället... Samtidigt intalar jag mig att det är en övergående period, jag vill inte sluta amma helt egentligen och särskilt inte under en period då Lovisa verkligen känns beroende av amning. Men det känns som en tvångströja för tillfället.

Vi försökte söva henne utan amningen igår, bar henne, vaggade och sjöng efter att hon ändå hade ammat och gosat i en timme. Det resulterade i krokodiltårar och katastrof, så just då kändes det som att hon gärna får amma upp till tonåren bara hon inte blir så ledsen :(

Lite roligheter har vi ändå hunnit med, bland annat grillkväll hos mamma. Den här veckan är ganska fullspäckad med husvisningar, jobb och andra aktiviteter. Ska bli väldigt skoj trots sömnbristen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0