Pengar å sånt

Fick en kommentar angående köpeskillingen på huset och jag kan inte bestämma mig för om jag ska svara på det eller inte. Vi har vridit och vänt på frågan här hemma och jag känner mig lite obekväm med att outa priset här på bloggen, kan inte riktigt sätta fingret på varför. Det känns privat på något sätt, trots att uppgiften är offentlig.

Men Kalmarsundsparken är ett ganska dyrt område i Kalmar och vi betalade väl "normalpris" för en villa där. Bortsett från den obligatoriska kontantinsatsen på 15% kommer huset att vara fullt belånat så det känns lite läskigt med ett så stort lån. Däremot får vi en bra månadskostnad tack vare att huset är uppdelat i två lägenheter och på så sätt ger en hyresintäkt.

När det kommer till renoveringar och andra projekt på huset så har jag tänkt lägga ut både beskrivningar och prisuppgifter här på bloggen, dels som ett minne för oss men kanske också som hjälp/inspiration till andra som fixar med hus.

Kommentarer
Postat av: Ramona

Respekterar ditt val fullt ut om husköpet, köpte med nyss hus eller ska bygga nytt i kalmar, därefter nyfiken! Lycka till

2012-05-17 @ 11:59:18
Postat av: Elina

Vi har också ett saftigt lån, man vänjer sig snabbt och njuter istället av vad man får för pengarna. Trädgård, altan, grillmys, lite trädgårdsodling och en fet skatteåterbäring inte att förglömma ;-)



Grattis till huset!

2012-05-20 @ 22:14:48
URL: http://familjenakerlind.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0