Stora brorsan konfirmeras

Idag var det konfirmation i Madesjö Kyrka för min äldsta lillebror Jacob. Första konformationen jag har besökt i medveten ålder, tänk vad man får lära sig. Tyvärr för kyrkans del så är väl min främsta lärdom att religon inte är min grej, även om jag är väldigt förtjust i deras fina fönster och tycker att en del sånger är fina. Själva konfirmationsceremonin ger mig lite sekt-feeling men så länge alla är nöjda så får de gärna hålla på för min del :)

Återigen kul att träffa släkten och hinna prata lite. Första halvtimmen efter kyrkan sov Lovisa och då kunde man till och med vara fokuserad i samtalen! Lyxigt och ovant. Sedan är det mysigt att se Lovisa med mina brorsor och kusiner, hon vill gärna göra som de stora barnen gör och de är förvånandsvärt accepterade och tålmodiga med en liten ettåring.

Nu njuter jag och Älskling av matkoma efter Ciccis goda mat :) Snart ska jag cykla bort till hundrastgården för lite arbete, då borde väl lite av maten sjunka ner i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0