49 dagar kvar

49 dagar kvar, sedan är det dags för bebisen att titta ut enligt schema. Är hon lika punktlig som Lovisa var så är det 50 dagar kvar. Jag börjar känna mig otålig! För bara ett par veckor sedan sa vi att vi var så oförberedda den här gången, att vi inte hade koll på veckor, dagar, centimetrar och sånt. Det stämmer nog till viss del fortfarande men nu börjar det i alla fall kännas att det närmar sig.
 
Jag har lånat hem alla föda barn-böcker från biblioteket, fortfarande lika sugen på att kunna föda hemma den här gången trots att det då får bli oassisterat. Karl övar på att höra hjärtljud med stetoskopet och snart ska jag nog få till ett maraton med filmer och dokumentärer med tema hemförlossning. Känns både häftigt och mysigt! Förhoppninsvis känns det lika bra och tryggt om 49 dagar också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0