Den nya frukosten

Eftersom frukostgröten har visat sig bli en riktigt favorit (hos både mig och Lovisa) så tänkte jag lägga ut receptet här. Det är busenkelt (om man bara kommer ihåg att lägga boveten i blöt och inte kräver mat på sekunden som jag gör ;)). 
 
Nu höftar jag mest men ca 1dl bovete som legat i blöt över natten / ett par timmar, 1dl blåbär och en banan i mixern. Boveten bör sköljas av innan den mixas. Man kan också behöva tillsätta lite vatten i blandningen för att underlätta för mixern. Sedan är gröten färdig!
 
För att motivera den här sockerjunkien att inte ta ett glas O'boy också blir det kokosflinger och lite klippta dadlar över gröten. Smaskens!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0