Gäsp...

MVC-besök idag, vid 09.15. Gäsp... Nu har jag i och för sig börjat vakna av mig själv runt åtta i alla fall, men jag ogillar tvånget :p
 
Får träffa en ny barnmorska idag, Malin, eftersom Kitten har semester. Det blir nog bra. Försöker att inte göra om tabben jag gjorde sist med att dricka ett stooort glas O'boy innan besök, få höga sockerblodsvärden och få göra glukosbeslastning men det är svårt. Eller ja, O'boyen har jag hållt mig borta från ett par dagar och ersatt med bovete/banan/blåbärsgröt men nu sover Lovisa så jag vill inte dra igång mixern. Lovisa har förövrigt stenkoll på vad man gör på "tokhuset" nu för tiden. Man går dit för att lyssna på bebisens hjärta (det låter dunkdunkdunk, bebisen kan inte skrika än), man får stick i fingret och sedan får man plåster. Sist vi gick hem hade hon en lång utläggning om hur bebisar fungerar och det var riktigt rörande :)
 
När bebisen kommer ut kan den skrika. De sover jättemycket men då tänker hon inte vara tyst för det går inte. Bebisar boobar också jättemycket. Hon och bebisen ska booba samtidigt och det ska bli jättemysigt! 
//Lovisa, 2 år
 
Dagen fortsätter nog med fullt upp. Ska hem och fixa lite, samt få ut hundarna på en längre promenad, mellan MVC och stallet vid 11.30. Lämna Lovisa hos mormor i skarven mellan bussen till stallet och Karl som slutar jobbet vid 12.00 (sista dagen!). Jag kommer hem vid 15.00 för då Karl ska iväg och träna och vid 17.30 ska vi vara på brorsans födelsedagskalas i Nybro. Helst passerat duschen däremellan. Och köpt en födelsedagspresent. Det kan gå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0