Vuxenhelg i Nässjö

Nu har jag börjat packa för ledarutbildningen i Nässjö som startar imorgon, supertaggad!
 
Efter mycket velande fram och tillbaka är det bestämt att resten av familjen ska stanna hemma vilket känns både lite skönt och väldigt konstigt. Att Lovisa kommer ha en schysst helg oavsett vet jag ju men att sova borta från Greta två nätter i rad känns sisådär... Hon är ju pytteliten och hittills har vi aldrig sovit utan varandra. Samtidigt är hon hur nöjd som helst med Karl och ersättning så jag vet inte riktigt vem som kommer sakna vem mest. Vi hade långtgående planer på att Karl, kids och hundar skulle följa med till Nässjö så att vi kunde bo ihop tillsammans där och slippa dela på oss. Men nu verkar Greta vara inne i en väldigt "pappa-nöjd" period så då kände vi till slut att de nog ändå har det lugnast av att vara hemma i huset med våra vanliga vanor istället för lång bilresa, vandrarhem, två barn och två hundar på en vuxen i en ny stad osv. Om jag känner efter riktigt noga tror jag att de kommer ha det mysigt hemma också :)
 
Så om jag då tillåter mig att tänka på de positiva effekterna av en barnfrihelg: lite wowkänsla fanktiskt! Jag har skyhöga förväntningar på att få avsluta samtal när jag själv känner för det, få gå på toaletten ifred, få ostörd nattsömn, ha energi till att träna, läsa ut alla intressanta böcker som stått i bokhyllan ett tag, skriva flera blogginlägg, kanske dricka ett glas vin, bolla tusen flerfamiljsidéer med Ida och Linda, bonda med andra friluftsnördar och ja, jag inser att det vore konstigt om jag lyckas klämma in ens hälften av det där på de få timmarna vi inte har kurs ;) Men kul ska det bli! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0