Sengångare på Stensviksvägen...

Det händer inte så mycket här hemma, varken vad det gäller huset, plugget eller roligheter. Jag är seg, det känns som att vi har fullt upp med att bara leva och inget utrymme för extra. Och trots att vi "bara lever" så gnager samvetet över att hundarna inte får tillräckligt långa promenader eller för att Lovisa tittar för mycket på Dora istället för att göra "vettiga" saker. Nej, vi är inte riktigt på topp. Jag hoppas innerligt att det går bra på tentan på torsdag så att jag får en energiboost! Lite avbrott från vardagen i form av tågresa, hjärngympa och en massa god tentamat ser jag också fram emot! Det kanske är det som behövs för att komma igång igen. 
 
Jag har i alla fall läst igenom någa extentor, konstaterat "hur svårt kan det vara?" och lagt tillbaka kurslitteraturen på bokhyllan. Riskabelt men samtidigt helt omöjligt att få mig motiverad att läsa. Att tro att man förstått precis allt är ofta ett tecken på att man har missat något väsentligt... Men ikväll ska jag sätta mig lite ifred i min gamla lägenhet och göra extentorna på riktigt, då borde det märkas hur mycket som sitter i ryggraden och hur mycket som bara är obefogad kaxighet från min sida. Jag kan i alla fall inte lägga 500:- på tågbiljetten tur och retur utan att ens kollat om jag har en chans och försökt plugga liiite. Lite otippat tycker jag att det ska bli jättekul med både sista sekunden-plugg och tenta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0