Vardag är inte helt fel heller

Nu är Karls första arbetsvecka snart över. Vi tycker att det är väldigt skönt när klockan närmar sig fem och han kommer hem men får ändå säga att livet är lite mer organiserat och effektivt när vi är på varsitt håll. Det märks att när vi är hemma tillsammans så går vi in i semestermood men på varsitt håll röjer vi undan saker i en väldig fart. 
 
Greta har börjat få åka lite i vagnen, oftast sittandes i Lovisas knä eller så sitter de mittemot varandra. Hon verkar tycka att denna nya aktivitet är väldigt spännande och somnar även väldigt gott när jag och Lovisa sjunger Bä bä vita lamm / Ekorrn satt i granen på repeat. Nu när vi vant oss vid att Greta alltid sitter på min mage så känns det lite konstigt att ha henne så "långt bort" men så länge hon är nöjd så säger min rygg "tusen tack!". Snart vänjer vi oss kanske vid att bära henne på ryggen och det är lite lättare men det gillar hon inte i dagsläget. 
 
I övrigt har vi återgått till rutinen att äta frukost och lunch hemma hos mormor, det är mysigt! Jag har återigen fått dille på bilbioteken, den här gången är det kurslitteraturen till lärarutbildning för förskolan/förskoleklass som jag snöat in på. Därför har vi hängt mycket på Stadsbilbioteket och Linnéuniversitetets bibliotek vilket även Lovisa gillar. Finns hur mycket böcker som helst ;) Tyvärr har även mitt dygn 24 timmar så läsningen tar lite tid men det är riktigt kul! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0