BVC

Idag har vi varit på BVC för både bebis- och mammakoll. Kan meddela att vi båda blev friskförklarade :p
Lovisa var 58 cm lång och vägde 5150g, stora tjejen! Allt annat var helt enligt regelboken och tid för vaccinering bestämdes till slutet av augusti. Scary... Då får Lovisas mormor följa med och hålla lillan så att hon inte känner hur obehagligt hennes mamma tycker att det är. Nu är hon ju fortfarande så liten men jag vill ändå inte föra över min nålrädsla på henne och göra vaccineringen värre än nödvändigt.
Sedan var det dags för "mammasamtalet". Jag tycker det är jättebra att det ges men samtidigt känns det lite löjligt att sitta där och bekräfta att man älskar sitt barn, inte känner panik eller bara vill gråta varje dag.
- Det är så roligt nu när hon följer med blicken och "pratar" mer med oss, sa jag.
- Jaha, så du tyckte det var jobbigt innan? frågade barnmorskan direkt.
- Neeej, jag menar att det är ännu roligare nu :p
Hihi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0