Ska inte bebisar sova?

Jag trodde små bebisar sov jämt? Gick och la sig tidigt, tog middagslurer osv. Till och med dagisbarn sover ju middag och lägger sig för kvällen vid 19 har jag hört?

Inte lilla Lovisa i alla fall. Hon somnar för kvällen vid 22 och stiger gladeligen upp vid 06. Ibland kan hon somna om till 09 men det har man inga garantier för. Sedan är det fullt ös! Några gånger per dag så däckar hon mitt i en aktivitet för att ögonen helt enkelt inte orkar hålla sig öppna längre, men 10 minuters powernap är allt som krävs innan hon är på banan igen :p

Egentid my ass hälsar Lovisa, ni har ju mig att underhålla!!
Stora tjejen som vill vara med

Busiga tjejen som försöker äta upp gosedjuret

Kommentarer
Postat av: Elin - mamma till Arvid (född 28/5)

Hej! Hittade hit av en slump och vad roligt det var, min lille Arvid är nämligen också född den 28 maj! Vi har också haft det lite jobbigt med dagsömnen och har först nu (!) kommit i i lite rutiner vad gäller den saken. Han somnar oftast vid 21-22 och vaknar vid 5 och sen somnar vi oftast om till 8, sen kan han vara vaken i typ 2-2,5 timma och då busar vi en massa (tröttar ut honom lite) sen lägger jag honom på vår soffa och ger han nappen och somnar som en stock i en 30-45 minuter. Mitt på dagen sover han mellan 1-2 timmar och på eftermiddagen 30-45 minuter till. En nap på 30 minuter kan han hinna med innan läggdags också. Men dessa rutiner har tagit tid att få in ska jag påpeka! Men jag har märkt att "sömn föder sömn" för små. Får han sova gott på förmiddagen så somnar han MYCKET lättare resten av dagen och liksom "kräver mer sömn". Men vi har märkt att han blir enormt gnällig om han inte får sova...han somnar mycket lättare till natten om han sover bra på dagen också. Hoppas att ni hittar rutiner som fungerar, för egentid behöver man ha som mamma! =) Jag kikar in här lite titt som tätt för det är så roligt när våra små är i precis samma ålder! Oj....va lååång kommentar! HAHA!

2011-08-21 @ 14:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0