För lite mat?

Börjar fundera på om Lovisa tycker att bröstmjölken tar slut för snabbt. Inatt blev nämligen en lång natt... Hon gnällde och sov bara några minuter i sträck. Amning brukar alltid fungera för att söva henne men på sistonde har hon även då blivit frustrerad, sparkat hej vilt och till slut börjat skrika för full hals. Inatt testade jag att pumpa ut och då kom nästan inget så om hon är hungrig kan jag förstå det. Nu kunde vi gå upp och värma på lite fryst bröstmjölk och vid 02-tiden sov hon äntligen som vanligt igen. Men helst vill jag ju att amningen ska ge henne tillräckligt, det är en så effektiv sömnmetotod om inte annat.
Så idag blir det väl projekt pumpning... Tänkte att  pumpning mellan amningarna borde få upp produktionen lite och ger även reserver de gånger hon blir missnöjd. Men med amning varannan timme och pumpning däremellan så blir det inte mycket tid över till annat tyvärr :( Men jag vill ge henne bröstmjölk så det är i alla fall värt ett försök, tänker att ju fler dagar det fungerar desto bättre. De här två månaderna har gått fort så när hon väl börjar med smakisar och sedan mer och mer "vanlig" mat kommer väl den här perioden kännas både kort och helt klart värd besväret. Nu dags att mata lilltjejen igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0