Utveckling

För några dagar sedan, lite innan 2-månadersdagen, kändes det som att Lovisa växte flera veckor på bara en dag. Man kunde börja kommunicera med henne på ett helt nytt sätt och det är superkul!
  • Lovisa "kräver" att man aktiverar henne mycket mer. Hon vill ha ögonkontakt, hon vill att man pratar med henne, hon vill att man håller henne stående istället för sittandes osv.
  • Hon skrattar inte längre "av misstag" utan visar att hon blir glad av specifika saker. T.ex. tycker hon att puss på näsan är väldigt kul. :D
  • Hon jollrar och "pratar" mycket mer.
  • Hon har fått ett föremålsintresse! Man ser tydligt att hon hittar saker i sin omgivning att titta på och hon roar sig själv väldigt länge om hon hittar något intressant. Favoriter just nu är lejonet som hänger över vagnen, biet i babyskyddet, mormors tapet med stora gröna blommor, vårt mönstrade duschdraperi samt den gula badankan. Mormor brukar i brist på annat visa henne Pripps Blå vilket också går hem :p
Jag som längtar efter att kunna prata med Lovisa tycker att utvecklingen är väldigt rolig. Jag tycker faktiskt att detta "babypratande" är mycket roligare än vad jag hade tänkt mig :) Självklart förstod jag även innan Lovisa kom att jag skulle älska henne villkorslöst och mest av allt, att jag skulle vara stolt över hennes framsteg och trivas i hennes närvaro. Men att det skulle vara så fantastiskt roligt att leka och prata med henne på bebisars vis var faktiskt en överaskning :)
För att fira föremålsintresset köpte jag en mobil till skötbordet igår, redan en succé :) Snart kommer Älskling hem med ett babygym också som säkert kommer att uppskattas av lillskrutt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0