Härligt gympapass!

Mamma/barn-gympan på Friskis och Svettis var en stor succé, både för mig och Lovisa! Hon höll sig på gott humör hela passet igenom och jag tyckte att det var riktigt bra träning. I och med att många övningar innehöll hantlar så kan man ju välja vikt efter förmåga. Idag fegade vi och tog 1.25kg men nu när vi vet vad det går ut på kan vi ta lite tyngre nästa gång :) I de flesta övningarna kunde Lovisa agera vikt och hon väger ju fakitskt 5.6kg nu!

Jag förstår att den här gympan riktar sig särskilt till mammorna för att man ska komma igång igen efter graviditet och förlossning. Med så här så små barn verkar det också vara nästan uteslutande mammor som är föräldralediga (har bara sett mammor eller par på pyttesången t.ex.). Men jag tycker ändå det vore kul om gympan kunde rikta sig till både mammor och pappor. Enligt min åsikt var det inte så mycket specialövningar för just nyförlösta kvinnor (även om knipövningarna kanske inte lockar alla män...), det var mer inspiration till övningar som man kan göra tillsammans med sin bebis. Jag tror absolut att både mammor och pappor skulle tycka det var kul om de kunde träna tillsammans med sitt barn och på så sätt få träningstid utan att minska på familjetiden. T.ex. familjegympa på kvällar eller helger då båda föräldrarna ofta är hemma?


Babysimmet avstod vi faktiskt från. Jag kände att det blev lite stressigt med bara en timme mellan gympa och sim, särskilt när Lovisa behöver både ät- och sovpaus emellan. Sedan hade vi inte köpt badbyxor till henne än, vi skulle hinna ta oss till Äventyrsbadet, byta om osv... Nej, vi väntar nog med simbesök tills både jag och Älskling kan gå dit tillsammans och leka med henne. Vi känner oss tillräckligt säkra för att bada och ha kul även utan instruktör. Och andra föräldralediga träffar jag ju på både Öppna Förskolan och gympan :)

Kommentarer
Postat av: Älskling

Jag gillar mittenhanteln, även för nybörjare alltså.

2011-09-08 @ 15:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0