Härligt!

Nu är kurserna startade, det känns jätteskönt att hundägarna inte var farliga den här gången heller :p Jag har hittills aldrig haft en kurs då jag inte har stortrivts, men liite pirrigt är det alltid. Hursom var det jättemysiga hundar och människor på både aktiveringskursen och vardagslydnaden, det kommer att bli kul att försätta med!

Under förmiddagen idag hade vi ett förvånandsvärt bra flyt, trots förkyld mamma och bebis. Vi skrev klart kursplanerna, fixade här hemma, tog en två timmar lång promenad med lite kompislek (jättehärlig schappe på snart ett år) och sedan var vi på öppna förskolan redan vid 12.30. Nöjd :)

Väl på ÖF upptäckte jag något som kunde blivit en katastrof; amningsnappen var glömd hemma! Hittills har amningsförsök utan nappen bara resulterat i en arg och ledsen liten Lovisa som utan mat blir mer och mer frustrerad... Jag tänkte att jag ger det ett försök innan sångstunden börjar, annars hade vi nog fått gå hem igen för så länge klarar hon sig inte utan mat. Och vad hände? Jo, hon åt som om hon aldrig hade gjort annat! Vi testade utan napp hemma igen efter ÖF och det gick också utmärkt. Bara sådär! Jag tänker nog behålla amningsnappen ett tag till på natten och vid behov (t.ex. irriterad bebis) men vid de matningstillfällen jag känner att vi båda har energi så kan vi nog ta bort nappen nu. Nappen har inte varit såå jobbig att hantera, la den i BHn så den är alltid med :p Men ändå skönt att man kan glömma den utan att det blir katastrof!

Här kommer lite, halvbra, bilder från ÖF. Inte helt lätt att fota och leka samtidigt...


Imorgon blir det premiär får både "Mamma och barn-gympa" (Friskis och Svettis, 10.00, kostar 30:- för icke medlemmar) samt Babysim på Äventyrsbadet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0