Trädgårdassistenten

Tänk att det ska vara så svårt att få tummen ur med vissa grejer? T.ex. plantera om på balkongen. Att köpa krukor och jord var jag väldigt pepp på men när själva arbetet sedan skulle göras så fick det gärna bli "senare". Nu är det i alla fall gjort!
 
Jag kan har dödat gurkplantan som redan såg lite ledsen ut, alternativt räddat den genom att flytta till större kruka. Paprikafröna som såg ut att ta sig kan också ha försvunnit under arbetets gång. Dvs. om det växer upp lite paprika bland rädisorna eller persiljan så är det fullt logiskt.
 
Det blir verkligen trial and error när man är nybörjare och inte känner för att sätta sig in i trädgårdsskötsel hundraprocentigt. Det som överlever överlever... Hittills har det ju gått över förväntan, för många plantor överlever och vi lider istället av platsbrist :p Om jag skulle låta ambitionerna flyga fritt så hade jag gärna haft lite självhushållning light nu när vi får trädgård. Närdodlat, obesprutat, äta efter säsong, lära Lovisa hur mat blir till osv... Men just nu känns tomater och kryddor som en väldigt lagom nivå. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0