God morgon

Aldrig trodde jag väl att jag skulle upp innan 08 på morgonen som rutin... Möjligen under tvång för ett jobb men ett sådant jobb skulle jag försöka undvika... Att egna företagare får bestämma sina egna tider är en stor del av charmen.

Men nu sitter jag här 07.30, pigg och glad med en bebis och O'boy. Frivilligt! Eller ja, typ frivilligt, Lovisa bestämde. Hon bestämde för länge sedan att det var dags att gå upp och leka men jag kunde dra ut på det liiiite. Det här morgonhumöret går väl över någon gång i tonåren? I så fall är det bara 13 år kvar till min sovmorgon :) Har fortfarande starka minnen av småbröderna som hoppade i min säng 05.00 för att få sällskap till barnprogrammen. Och då hade de passerat bebisåldern för länge sedan...

Det sägs att vid ammning frigörs bland annat ett hormon som gör mamman piggare och mornar som dessa förstår jag precis vad de menar. Natten var fylld med gråt och magknip (stackars, stackars liten...) men nu sitter vi här och försöker föra pedagogiska samtal kring O'boymuggens fina färger. Det måste finnas lite hormonell energiboost för att orka med det, plus allt socker i O'boyen såklart :p Värre var det nog för Älskling som till på köpet fick ta en tidig buss till jobbet då båda våra bilar sover över hos Mekonomen. Det är i alla fall städat när du kommer hem Älskling :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0