Städning inför städningen

Jag vet inte om det är jag som är konstig, om vi har det ovanligt stökigt hemma eller om alla andra gör samma sak i hemlighet men jag brukar nästan alltid känna ett behov av att städa inför den "riktiga" städningen. Dvs. jag plockar undan, dammsuger, diskar och allt det där för att sedan gör om samma sak lite noggrannare. Alltså jag diskar inte samma glas två gånger eller så men det känns som att jag måste få undan lite saker och göra det hyfsat rent innan jag får tillräcklig ordning för att göra en standardstädning. T.ex. diskar undan och torkar av för att sedan kunna rensa skåpen och torka hyllorna ordentligt. Jaja, nu är min "förstädning" tillräckligt klar för att kunna städa och tvätta på riktigt imorgon.

Inför Lovisas namngivning kommer det en hel del långväga gäster och det kan ju vara roligt att visa upp en välstädad lägenhet. Vi börjar faktiskt bli ganska nöjda med vår grymt funktionella etta :) Fantastiskt hur man kan få plats två vuxna, en bebis och två hundar på 37kvm utan att känna sig alltför trångbodd. Visst ska det bli underbart med eget hus och stor tomt, men jag måste säga att vi har fått till compact living i sin fulla glans här hemma!

Älskling har idag städat på sitt sätt, dvs. rensat min dator. Nu vet vi inte än hur väl den kommer fungera men jag är ändå väldigt tacksam! Min gamla bärbara har börjat krångla på sistone. Främsta problemet är att den är gryyymt långsam. Det faktum att Älskling har investerat i en stationär super-dator gör ju inte att man upplever den gamla bärbara som bättre heller. Vi funderade på att köpa nya bärbara till oss men med tanke på att de gamla fortfarande fungerar känns det än så länge som slöseri med pengar. Min dator får i alla fall en sista chans nu med total omstart.
Lovisa spanar på pappa som jobbar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0