Tack!


Det har varit lite torka här på bloggen men vi har haft fullt upp med Lovisas namngivning.

"Det var roligt att planera, det var jättetrevligt under tiden och det känns skönt nu när det är över" sammarfattar nog allt :) Vi fick en otroligt fin dag i Krusentierska trädgården med släkt och vänner, god mat och vackert väder. Just vädret var vårt största orosmoment då väderprognoserna pendlade mellan regn, mycket blåst eller både och... Men tji fick SMHI och strålande sol fick vi! En av de bättre sommardagarna på länge vilket höjde vår utomhusceremoni väldigt mycket.

Menyn bjöd på lite bubbel, crostini med röd och grön pesto samt kex med chevre, valnötter och honung när gästerna kom. Sedan blev det smörgåstårta, familjen Nygrens egna (väldigt goda...) recept. Vi har nu smörgåstårta att äta i flera veckor, som det brukar vara när vi har haft fest! Och till sist vit chokladmousse med hallon, samt kaffe. Maten dukades upp inne i Krusentiernskas lusthus.
Smörgåstårtan

Huvudpersonen själv hade på sig en dopklänning som gått i arv inom familjen trots att det inte var ett kyrkligt dop. Både mitt och min mammas namn, nu även Lovisas, finns broderat på klänningen och vi tyckte att det var fint om den traditionen fick leva vidare. Fördelen med namngivning är ju att man får bestämma själv!

Lovisa med hennes pappa och mormor

Min mormor fick äran att agera "ceremonivärd" och höll ett tal till Lovisa som var väldigt fint. Min mamma hade hjälpt till att skriva ner talet också så att Lovisa kan läsa det själv när hon blir äldre. Till sist fick Lovisa ett halsband med ett guldhjärta som ärvts från min gammelmormor Greta. Jag som hade en väldigt nära relation till Greta tycker att det var roligt att kunna ge Lovisa något som tillhört henne.

Turligt nog verkade Krusentierska erbjuda en trivsam miljö både för våra kortbenta och fyrbenta gäster. Lovisas kusiner och "stor-kusinen" Emil (min kusin) hade gott om lekutrymme och det var kul att se hur väl de umgicks tillsammans. Att även hundar var välkomna var ju nästan en förutsättning i vår familj så både Clara, Eros, Freja och Daphne kunde vara med.

Lovisa plockar vindruvor med pappa, farbror och kusinerna

Lagom till kaffet var det dags för paketöppning. Tack så jättemycket för alla fina presenter! Lovisa fick väldigt bra saker till framtiden, både roliga och praktiska.

Paketbordet

Lovisa inviger gunghästen


Kort sagt kan man säga att vi inte kunde varit nöjdare med vår namngivning! Alla gästerna skrev (små-kusinerna ritade :)) i vår gästbok vilket blir ett roligt minne för framtiden. Förhoppningsvis kan den här gästboken följa Lovisa genom livet och till slut innehålla hälsningar från namngivning, födelsedagarna, skolavslutningar osv. Det gäller bara att hennes föräldrar håller koll på den ;)

Nu har jag druckit mitt första halva glas vin på över ett år, feels craaazy, och ska nog krypa till kojs. Tack för idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0