Utvecklingssprång

Nu känns det som att Lovisa har tagit ett sånt där jättekliv i utveckling igen. Ibland känns det att hon gör det över en natt? Livet flyter på i några dagar och sedan hux flux har hon vuxit flera veckor? :)
  • Lovisa är nu vaken betydligt längre sträckor dagtid. Och hon är inte bara vaken dessa timmar utan orkar vara aktiv och med längre stunder. Det känns som att detta gör att hon också sover bättre = stor bonus!
  • Lovisa har börjat ta på saker med sina händer. Det har länge sett ut som att hon vill ta på saker men viljan har inte riktigt lyckats föra händerna dit. Nu petar hon och känner på det mesta. På bilresan hem från Uppsala höll hon sig sysselsatt i säkert en timme med att känna på min stickade koftärm. Hon var som förtrollad av färgerna och texturen. Hon har också börjat riva ner saker från köksbordet när vi sitter vid datorn. Igår lyckades hon välta min o'boy-mugg över tagentbordet, jag är med andra ord inte riktigt förberedd på hennes nya förmågor :p
  • Lovisa står upp "av egen kraft" när hon får hålla sig i våra fingrar. Självklart inte så långa stunder men vi är ändå förvånade. Hon har alltid varit väldigt stadig och stark men vi är såklart löjligt imponerade för varje steg!
  • Lovisa har påbörjat små "dykningar" här hemma i badkaret. Älskling är nog lite modigare än mig som vågar doppa henne under ytan. När jag skulle försöka så fegade jag lite vilket resulterade i kallsup och ledsen bebis... Stackarn... Men när Älskling håller henne så funkar det hur bra som helst :)
  • Lovisa sitter gärna och "blåser bubblor", hon har med andra ord avancerat sitt dregglande ;) Låter ganska kul när hon när hon gurglar, blåser, smackar och har sig!
Lovisa tar sig an köksbordet

Kommentarer
Postat av: Madde

Gud det går så fort även fast ralph bara e 2månader så är det STOR skillnad:) Oj vågar hon dyka:P Jag förstår sig haha! Vi ska nog gå på babysimm....efter det kanske man vågar:P



SV: Ja så känner vi oxå ang dop, vi är fortfarande med i svenska kyrkan men ingen av oss tror på det och min sambo pratar jämt om att gå ut! känns som varför skulle man då "viga" in honom i något vi inte tror på......och man kan alltid döpa sig oavsett ålder men du kan aldrig bli odöpt!

2011-08-18 @ 17:05:34
URL: http://madeleneklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0