Angående tygblöjorna

So far helt okej! Jag tycker att det ser skönare och mysigare ut än vanliga blöjor, men Lovisa har lite svårt att uttala sig i frågan. Som nattblöja är de helt klart otillräckliga, vi provade första natten vilket resulterade i nerkissad säng efter ca en timme... Not nice... Men på dagarna när man kan hålla koll så fungerar det bra.

Tror att användandet av tygblöjor underlättas mycket av lite EC-tänk, man bör byta ganska ofta och då är det smidigt om inte allt hamnar i blöjan. Det där med EC har i och för sig inte gått så bra på sistone, mest för att jag har varit ganska oengagerad men också för att Lovisa verkar ogilla sin fina potta. Jag kan förstå henne, hennes lilla rumpa liksom försvinner på den där megapottan och det verkar svårt att få till någon skön position.

Jag får liiite äckelkänslor av tanken på att hon skulle kissa, eller ännu värre nummer två, i vårt handfat så jag får nog fundera vidare på det där. Att köpa ytterligare en potta känns lite onödigt... Men OM man skulle så har den här hamnat på gullighetslistan:

Hade passat så bra med våra badankor Yngve och Alex...!

Kommentarer
Postat av: Eco Baby

Jätte kul att läsa om hur det känts för er med tygblöjor, då jag eventuellt tänkt pröva det också längre fram

2011-12-09 @ 18:54:56
URL: http://naturligbebis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0