Lovisas första jul

Nu är vi åter hemma igen efter julfirande hos mormor. Det blev en riktigt mysig första jul för Lovisa och jag tror alla var nöjda med dagen :) Som vanligt tryckte man i sig alldeles för mycket god mat (vi hade ett julbord som kommer att räcka i flera veckor som restmat...) och nu sitter jag iklädd mina julklappar och myser. Älskling och Lovisa har redan däckat.

Trots alla intryck och stök som det blir när alla samlas så tycker jag att Lovisa har varit på bra humör. Man märker helt klart att hon tykänns ibland, men i mitt eller Älskling knä är det mysigt. Och hon reagerade inte alls på tomten! Inte mer än att han gav jättefina paket med ännu finare snören på, det var supercoolt enligt Lovisa. Sedan tror jag att hon är lite extra glad i min kusin Emil på 2,5 år, lite spännande med andra barn. Den ännu mindre kusin Linus höll sig kvar i mammas mage i alla fall, vi får väl se om det blir en 2011- eller 2012-bebis.

Imorgon ska vi hjälpa till lite med restmaten hemma hos mormor vid lunch, sedan blir det en "långpromenad" med Älskling, Lovisa, hundarna och Ture, och avslutningsvis ska vi mysa lite med pappa och farmor vid kvällsmaten. Top notch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0