Nu är slappandet slut

Det blev megaslapp idag, en liten runda på Maxi och avslutningsvis en spelkväll hemma hos mamma. Vi spelade Alias vilket är ett av få spel jag tycker är riktigt roligt, annars är jag inget fan av sällskapsspel. Det går i korthet ut på att med hjälp av synonymer och förklaringar försöker få sin lagkamrat att förstå vilket ord man är ute efter.

Lovisa har haft fullt ös hela slappisdagen, och sovit väldigt gott när det varit dags för vila. Det känns verkligen som att hon har blommat ut de senaste dagarna när det kommer till att förflytta sig, resa sig upp och leka med sina leksaker. Inte helt ovanligt att hon helt plötsligt befinner sig en halvmeter från där man satte henne och hon provar diverse tekniker som hasning, bakåthasning, krypförsök, studsningar, rotationer med mera. Vi får väl se vilken strategi hon väljer som mest effektivt i framtiden :p

Detta betyder också att vi fått en Lolla som är väldigt nöjd med att vara självständig en stund. Hon är nöjd så länge att hennes mamma får abstinens och måste bära runt på henne stund bara för att ;)

"MIN vattenskål!" Detta är en väldigt populär leksak och väldigt motiverande att ta sig fram till. Vi byter kläder oftare nu för tiden...

Pappabus!

Puh... Ibland blir jag nervös bara av att titta på dem :p Men Lovisa verkar gilla det!

Imorgon (snart idag...) vid 06.00 är planen att vi ska sitta i bilen på väg upp mot Stockholm och Älsklings familj. Ska blir riktigt kul att se Lovisa med sina kusiner nu när hon har blivit lite mer "med". Jag som blev någon slags mittengeneration i min släkt tycker att det är kul för Lovisa med lite barn i ungefär samma ålder. Kul när man kan se släktdrag hos jämngamla också.

Förhoppningsvis lyckas vi med konststycket att förflytta en sovande bebis till bilbarnstolen och ta oss en bra bit innan hon vaknar! Vi köpte en ny bilbarnstol för några dagar sedan, en för "stora" barn, och det verkar hittills väldigt uppskattat. Skönt!

Inför imorgon är Lovisa redan packad och klar med sin fina taxväska:


Kommentarer
Postat av: Fru froby

Haha, sådär nervös brukar jag också känna mig med mina barn och min man. Har gått bra hittills. Hos oss har vi spelat skip-bo ikväll, fast jag misstolkade reglerna och därav lärde sig hela familjen ett helt annat spel. Jimmy skyller på amningshjärnan. Tur att man har en ursäkt känner jag...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0