Nyårsfirande

I år blir det inte så mycket till firande för vår del. Dels kom vi på det här med nyår för typ två dagar sedan och har därför inte ens gjort en ansträngning för att planera ihop något, dels är vi lite knepiga med en bebis och två hundar i släptåg (varav en nu tyvärr blivit rädd för fyrverkerier...). De närmast sörjande (som liksom inte får neka oss som gäster) är själva bortbjuda och vi har accepterat läget med en mysig hemmakväll i stället.

Vi började i alla fall dagen lite festligt genom att åka på nyårskonstert i Orrefors. Min äldsta lillebror har tagit över pappas klarinett och spelar bland annat i Nybro Musikkår (superstolt syrra ;)). Så idag när de spekade i Orrefors glashytta var vi där och lyssnade. Musikkåren är nog mitt starkaste barndomsminne med pappa så alltid när jag lyssnar på dem så blir jag lite snyftig, jag passar bara på att böla i smyg när Älskling leker med Lollan :p Hursom var de duktiga och jag tycker det är kul att Jacob tagit över pappas musiktradition, trots att han som liten började gråta varje gång pappa spelade saxofon hihi.

Nu har vi även tittat på Barometens fyrverkerier från balkongen och Lovisa var mäkta imponerad! Jag ställer mig också undande till varför vi varje år envisats med att stå nere vid slottet och huttra? Mycket bättre utsikt härifrån! Och varmare :)


Min min min bror! Och lite Samuels då ;)
Min lilla bror som ser grymt vuxen ut i sin kostym!

Lovisa supportade på första parkett!

Coolt att de använder hyttan :)

Humorbild på Lovisa och Älskling

Jag och Lovisa tittar på fyrverkerier

Pang boom wow!

Kommentarer
Postat av: Jennie, mamma till malva

Låter som ett riktigt gott nyårsfirande :9 hih..

2012-01-05 @ 18:59:49
URL: http://jenniezen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0