Matte är löjligt stolt!


Åh, vilken toppenpromenad!

Idag bestämde vi oss för att vidga våra vyer lite och tog hela kvarteret utan att ens ha ett koppel med oss. Självklart hade jag fickorna fulla av belöningar istället :)

Vårt största problem under promenader är andra hundar och här uppe är det väldigt vanligt med hundgårdar på tomten. Vi passerade en av grannarna och deras schäfer började tokskälla. I en tiondels sekund tänkte jag "Shit, nu får jag jaga hundarna på deras tomt i en timme... Pinsamt!". Men Clara hann ge ifrån sig ett skall och när jag kallade in dem så vände båda två på en femöring och sprang fram till mig, satte sig ner intill mig och väntade på sin belöning. Sååå stolt! Så löjligt stolt!

Kommentarer
Postat av: Saran - Med en Julian i magen ♥

Det är så skönt att kunna ha hundarna lösa :) Jag har aldrig haft koppel på mina små, nu är det visserligen chihuahuor, men ändå! Det bästa är ju att passa på redan när dom är valp att vara lösa, för då vill dom följa efter en och det ska man utnyttja ;)

NU är ju mina s´hundar också rädd för andra hundar då, så dom springer verkligen inte efter ^^

2011-02-01 @ 16:24:06
URL: http://saharan.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0