Nuvarande barnmorska = Älskling

Idag har jag och Lois varit med Älskling på jobbet. Glukosbelastning och pisseprov, mysigt värre. Med andra ord har jag tagit två stick i finget idag! TVÅ! Ja, jag är superduktig! :)

De hotade med stick i armen först, fy för sånt... För det första krävs det en timmes emlande och för det andra minst en veckas mental förberedelse! Jag är väldigt nöjd med mina fingerstick!

Det var egentligen en sjuksyrra som gjorde grovjobbet med glukosbelastningen men visst låter det roligare med Älskling? Han kom faktiskt och pussades med jämna mellanrum så han hade också en viktig roll! Å vad säger kärlek mer än att man delar med sig av pisseprov? Hihi.

Måste dock säga att glukosbelastningens äckliga sidor överdrivs lite, i alla fall enligt mig. Sockerblandning var kanske inte jättegott, men det finns ju värre saker man har satt i sig. Sen ska man vila i två timmar. Jag tog rådet på största allvar och somnade, tog igen min sovmorgon kan man säga. Såna där sjuksängar kan man sova riktigt bra på som gravid, även på mage. Buktade in precis lagom!

Kan nu meddela att både jag och Lois är i prima form! Eller ja, vi har i alla fall inget fel på urinen och ingen graviditetsdiabetes. Tur för både oss och sjukvården tror jag, min rädsla för nålar hade inte varit passande om man fick diabetes...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0