Och regnet det bara öser ner...

Hela kroppen kändes som bly idag när jag skulle gå upp. När man tittar ut är det grått, moddigt och regn... Knappt så att man vågar gå ut med hundarna när det är sån här isgata, de kan ju inte använda dobbar som jag. Vägarna här är så hala att ishallarna borde skämmas, man kan spegla sig i glansen. Stackars Clara såg ut som Bambi när vi var ut igår, blev ingen långpromenad direkt.

Eftersom långpromenad med hundarna är uteslutet idag också så har jag väl egentligen ingen ursäkt för att inte plugga. Borde verkligen öppna "Den kompletta guiden till Högskoleprovet" redan nu istället för att panikläsa dagen innan provet.

Mitt första provresultat var väldigt bra men har tyvärr blivit för gammalt... När jag gjorde provet i höstas så fick jag 1.7 och det räcker inte för att komma in på Veterinärprogrammet. Så nu gäller det! Våren 2011 är sista chansen med det gamla provet, sedan byter de till ett prov som är mer inriktat på matte och logik. Med andra ord tror jag att detta är sista chansen för mig att få ett sånt där toppenresultat ;)

Känner lite att jag vill komma igång med utbildningen också. Inte för att jag har bråttom att bestämma vad jag ska bli när jag blir stor, det hoppas jag att jag aldrig skriver i sten. Men jag känner att det är dags att göra något "på riktigt" igen istället för att hoppa runt på enstaka kurser, extrajobb osv. Nej, nu är det dags för den där boken!

Kommentarer
Postat av: Ida

Neeej, frysta jordgubbar smakar ju inte gott! Visst de är gott att göra smoothie på men de smakar inte lika gott som färsta jordgubbar :P

2011-01-21 @ 12:38:25
URL: http://frandagett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0