Recension på Harstad SpaSpa


Betyg: MYYYS!

Jag är väldigt nöjd med SpaSpa. Vi kom dit precis i tid (ovanligt när vi ska nånstans...), väntrummet var smakfullt inrett och det var även toaletten. Som gravid och konstant kissnödig får man en stor mental bildbank för offentliga toaletter. Mysiga inredningsdetaljer samt levande ljus uppskattas!

Jag och Älskling blev hämtade av varsin terapeut och blev visade till vårt rum en trappa ner. Ett litet minus för transportsträckan dit, där hade de inte tänkt till ang. inredningen utan gav mer en känsla av "källarlokal målad i vitt". Men rummet var mysigt och rofyllt. En liten brasa, tända ljus, fluffigt och gulligt. Ett extra Emma-plus för de rosa handdukarna ;) Vi fick dela rum under våra behandlingar och det såg jag som en stor bonus, det känns mer som en pargrej om man får ligga bredvid varandra än om man bara delar väntrum före och efter.

Min behandling började med peeling av hela kroppen, inklusive en egen peeling för ansiktet. Redan efter fem minuter infann sig spalugnet i kroppen. Väl utfört av terapeuten och jag trivdes med att hon inte kändes så pryd. Tidigare när jag har varit på spa så är de väldigt noggranna med att hålla för handdukar när man byter om, skyler alltid de privata delarna under behandlingen osv. och jag kan förstå att många kunder kräver det. Personligen är jag ganska obrydd och övertygad om att terapeuten har sett nakna kroppar förut så jag blir nästan mer obekväm om terapeuten gör sitt yttersta för att inte se lite för mycket hud. Den här terapeuten kändes "lagom". Engångstrosorna som man fick var ursexiga! ;)

Efter en snabb dusch för att få bort peelingkorna så blev jag insmord med varma oljor och det var underbart skönt med lite massage! Terapeuten gav också en ansiktsmask och smörjde sedan in ansiktet med en egen kräm. Detta var extra positivt eftersom det inte stod något om ansiktsvård i Gravid Luxus-paketet. Man blir alltid så glad när man känner att man får det där "lilla extra".

Efter att kroppsbehandlingen var klar och jag hade kommit i mina kläder igen så var det dags för fotvård en trappa upp. Fotvård är ju lite svårare att göra samtidigt som man är totalt avslappnad och ligger inbäddad i varma handdukar så man piggnade till lite. Den bästa fotvård jag har varit på är fortfarande på Varbergs Kurort, de var fenomenala där! Men jämfört med en "vanlig" fotvård på salong så var SpaSpa helt klart bättre och min liktorn under höger fot som jag bråkat med i snart ett halvår är nu ett minne blott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0