Barnkläder

Få har väl missat debatten som följde efter att Plus gick ut med storleksskillnaderna mellan flick- och pojkkläder på t.ex. Lindex. Jag hoppas kunna återkomma med mina egna åsikter i ett senare inlägg men tills dess nöjer jag mig med att vidarebefodra ett brev från bloggen koiruliini.se. Förhoppningsvis kommer fler att vidarebefodra detta på sina bloggar och till butikskedjorna!

"Hej!

Jag skickar det här mailet till ert företag eftersom jag är kund hos er. Jag förutsätter att ert företag är måna om vad era kunder tycker och tänker om er och därför tänkte jag delge det till er.

Härom veckan var jag på en av era butiker och köpte en body till min dotter. När jag stod i kassan och precis fått mitt kvitto såg jag att det var en pojkmodell jag köpt åt henne!? Jag förstår inte varför det är så viktigt för er att tala om vad flickor respektive pojkar ska ha för kläder genom att dela in det i olika avdelningar!? Det är ändå BARN vi pratar om – kan det inte rätt och slätt stå barn på kvittot och avdelningen då?

Jag tycker att det vore mycket bättre om alla barnkläder vore indelade efter storlek eller typ av kläder (byxor på ett ställe, tights på ett annat, pyamas på ett tredje…), och inte efter pojk- eller flickkläder som det är nu. Jag vet att många företag säger sig veta att ”kunderna vill ha det uppdelat efter kön”, men jag är kund hos er och jag vill inte< ha det så. Jag skulle väldigt gärna se en mer aktiv debatt med kunderna om sådana här typer av frågor! Jag tror till och med att ett företag som skulle profilera sig på detta sättet skulle ha en stor fördel i konkurrensen kedjorna emellan!
Jag hoppas på svar från er, och ser fram emot att höra hur ni tänker gå vidare med detta. Jag kommer uppmana mina vänner som också är föräldrar och kunder hos er att skicka mail till er om detta, för jag är som sagt övertygad om att det här är nåt som kunderna vill, om inte ändra på, så ändå rucka på!

Med vänliga hälsningar,
XXX"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0