Härlig hundpromenad

Under eftermiddagen tog vi en promenad i det underbara höstvädret. Lite kallare nu än vad det har varit de senaste dagarna känns det som, men konstigt vore det ju annars. Den här hösten har varit riktigt varmt och skön :) Idag låg dimman tät hela dagen och då ser det lite extra mystiskt ut ute.

Vi tog oss bort till Stensö och hundarna fick äntligen springa av sig. Jag känner att vi har hamnat i en lite dålig spiral med hundarna. När jag och Lollan är själva hemma så har jag svårt att fokusera på deras träning och det är svårt att ha dem lösa. Om något skulle hända kan jag inte reagera så snabbt med lillan i famnen/vagnen och då blir det att hundarna går kopplade. Detta leder i sin tur till att de blir uttråkade, understimulerade och frustrerade. Också kallat "skitjobbiga!"... Två tokiga hundar med överskottsenergi är knappast lättare att hantera...

Så nu får det bli lite skärpning. När jag ser framstegen som mina träningsekipage gör så inser jag att jag har ju alla vertyg, det gäller bara att ta sig tid och engagera sig. För att inte ge sig på träning med "tokiga" hundar så får det bli längre promenader, mer tid lösa och framför allt mer hjärngympa. Tänkte att "Vart är Lovisa" kan bli en bra övning som inkluderar alla :p Sedan får vi försöka bli duktigare på att prioritera promenader med hundarna en och en så att man verkligen kan träna bort deras små hyss. Att träna på t.ex. hundmöten med båda hundarna och Lovisa är dömt att misslyckas... Kopplera trasslar in sig, hundarna blir irriterade på varandra, jag känner mig begränad av Lovisa osv. Så en och en, minst en gång om dagen, ska jag försöka fixa. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0