Mycket skojigheter

Ibland önskar man nästan att vardagen hela tiden kunde filmas och idag kom ett sådant tillfälle. Jag, Lovisa och hundarna hade lite eftermiddagsmys i sängen. Varje gång som Clara slickade Lovisa i handen så började hon tokskratta :) Lovisa gjorde sitt bästa för att klättra över mig och leka med Clara lite mer "handfast" (vilket hon inte får, jag vill inte att hundarna ska känna sig trängda av henne). Så jag tog fram fotbollen i tyg från IKEA för att flytta Lovisas fokus lite, då lekte de tillsammans! Så otroligt gulligt, båda tuggade på varsin sida och blev jättelyckliga om den andre kastade iväg bollen. Ingen tvekan om att de hade ett utbyte och lekte med varandra! Jag önskade verkligen att jag hade haft videokameran i beredskap då...

Annars har vi hittills haft det väldigt trevligt, besökt lekparken och sushi-lunchat med mamma. Tyvärr glömde jag selen/sjalen när vi gick till stan och Lovisa blev ganska upprörd när hon insåg att middagsvilan skulle tas i vagnen. Tur att hennes mamma är en hejare på "Trollmors vaggvisa", samt att det bara är fem minuters promenad till och från stan.

Dammparken

Lovisa tränar högläsning

Fortfarande dagens grej!

Blåsljud är det bästa!

Kommentarer
Postat av: Landkrabba

Nämen, det där ser ju ut som lekparken vi brukar leka i! :)

2011-11-18 @ 19:28:22
URL: http://landkrabba.blogg.se/
Postat av: Landkrabba

Sv: Nej, vi har inte varit så mycket på Öppna Förskolan och liknande. Har bara inte blivit så! :)

Har också använt sjalen mycket! Har även en ringsjal som är toppen att använde inne, typ när man ska ner i tvättstugan och så. Är så snabb och enkel!

2011-11-18 @ 22:10:07
URL: http://landkrabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0