Potatismos hos mormor

Det blev lunch hos min mormor idag (ovanligt :p), torsk och potatismos bjöds det på. Mamma kom också förbi så tjejmaffian var samlad.

Eftersom vi oftast äter i soffan hemma så känns det vettigt att Lovisa lär sig lite matrutiner hemma hos mormor. Jag tycker det är trevligt när alla sitter samlade vid köksbordet även om det sällan känns motiverat hemma. Och när Älskling jobbar äter vi ju både frukost och lunch hemma hos mormor så lite vett och etikett får hon nog :p

Innan vi saltade potatismoset så tog vi undan lite till Lollan, mumsigt sa hon! Jag tror det faktum att vi alla äter samtidigt underlättar hennes matintresse, samt att hon äter sådant som även jag gärna smakar på :)

Att dra i handtaget samtidigt som man håller emot med foten känns lite kontraproduktivt :p Men inte mig emot!

Den lilla assistenten håller koll

Oooooh!! MIN potatis! På en tallrik med blå blommor! Whiii!

Kladdigt blir det

Happy Loller!

Mumsigt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0